23 Ocak 2010 Cumartesi

3 boyutlu patates salata

Bu ayki etkinliğin ev sahibi Evren arkadaşımız.Konu patates olunca ben de katıldım. Eğlenceli,görsel bir patates salatası yapmak istedim. Sihirli Bahçe olarak temamız tabi ki yine bahçe oldu :) Salatamızın adı: 3 Boyutlu SalataMalzemeler: 6 orta boy patates yarım limon 3-4 yemek kaşığı sıvı yağ tuz Süslemek İçin: Beyaz peynir havuç maydanoz çörekotu kırmızı pul biber Hazırlanışı: Patetesleri haşlayıp soyduktan sonra güzelce ezin,püre haline getirin.İçine sıvı yağ,tuz ve limonu ekleyip karıştırın. Servis yapıcağınız tabağan dibine yaydırın,ev ve ağaç yapmak için biraz püre ayırın.
Tabana püreyi yaydıktan sonra önce çatal yardımıyla düzleştirin,sonra bir kaşığın ters tarafıyla pürüssüz bir zemin elde edin. Ayırdığınız püreyle elinizle,resimdeki gibi bir ev şekli yapın,ağaçları de üçgen şeklinde yapın. Ağaçların üstüne ,aşağıdan yukarıya doğru dizmek şartıyla maydanoz yapraklarını dizin.Yaprakların alt yüzeyi üstte kalıcak şekilde dizerseniz daha doğal bir ağaç görüntüsü çıkacaktır.Bu arada yaprakları yıkadıktan sonra yapıştırmaya başlarsanız ıslak olduğu için püreye çok kolay yapışıcaktır. Kardan adamı peyniri top top şekil vererek elde ettim,üç topu bir kürdan yardımıyla tutturdum.Gözler ve düğmeler çörek otundan,burun ve süpürge havuçtan yapıldı. Evin köşelerini,pencere ve kapısını havuçtan yaptım.Çatısına renk vermek için pul biber kullandım. Arkadaki çiti havuçları aynı boyda keserek yapabilirsiniz,ortadan geçen uzun,yatay çiti tutturabilmek için ilk ve son dikey çite birer destek bırakın.Resimde sanırım az çok görülüyor. Evin yanına taş görüntüsü için yeşil zeytin kullandım. En son olarak peyniri rendeleyip,güzelce salatanızın üzerine serpiştirin. Benim o anda evdeki peynirim yağlı olduğu için çok hoş olmadı,kuru ve yağsız bir peynirle gerçek bir kar havası yakalıycaksınız. Bu benim tablom,siz salatayı çok daha güzel ve farklı yapabilirsiniz,hayalgücünüze kalmış Yıbaşı sofranızı bu salatayla süsleyebilirsiniz. Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder