23 Ocak 2010 Cumartesi

fırında tepsi kumpiri

Fırında Patates - Kumpir

Kategori: sebze yemekleri

Herşeyini severim patatesin, kızartması 1 numara! patates giren her yemeği, püresi, salatası veee... kumpiri! İstanbulda Ortaköye gittin mi mutlaka yiyeceksin de benim kendisiyle tanışıklığım İzmir - Amerikan Kültürün çevresindeki kumpircilerde başlar... Dersane çıkışı gider, midelerimizi bayram ettirirdik, denizle ben bir çırpıda bitirirken zeynepin saatler süren kabuk sıyırma seanslarına 2 sigarayla tahammül edebilirdik.

Her sevdiğim dışarıda yenen yemek gibi kumpiri de defalarca evde yapmaya yeltendim, bi türlü olmadı, hatta 1-2 bahtsız denemeye bile maruz kaldım. Ama tabii ki yılmadım, yıkılmadım, türlü yeni yöntemlerle cancan ismindeki kobayımla denemelerime devam ettim. Ve sonunda cancanın "çok başarılı olmuş aşkım, acayip beğendim, aynı Ortaköydekiler gibim olmuş!! " onayıyla fotoraflayıp tarifimi bloga taşımaya meraklılarıyla tanıştırmaya karar verdim.

Malzemeler:

Patates, kaşar, tereyağı ve evde ne varsa...

bizde her zamanki gibi mısır vardı, sosis de olunca bozulmadan tüketelim dedik. Ah bi de mantar olsa süpper olacaktı. Neyse canımız sağolsun.

Hazırlanışı:

5 patates haşlanıp kabukları soyulur.

Halka halka doğrandıktan sonra bir fırın kabı yada borcamda iyice ezilir. Üzerine tuz ve tereyağı konur, 150 C de önceden ısıtılmış fırına gönderilir.

Sosisler önce sıvı yağda kızartılıp, sonra domates püresiyle soslanır.

Bezelyeler haşlanır, mısır çözdürülür.

15 dakka sonra fırından çıkarılan patatesler biraz daha ezilip, biraz kaşar rendesiyle buluşturulup tekrar fırına verilir,

10 dakika sonra aynı işlem tekrarlanır.

Son fırından çıkarıldığında iç malzemesi konur, dilerseniz mayonez ve ketçup ile ama kesinlikle sıcak olarak servis edilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder