23 Ocak 2010 Cumartesi

patates böreği ve patates böreği köftesi

Patates Böreği

Devletşahtan Lezzetli bir patates yemeği tarifi.

Patates Böreği

Malzemeler
Hazırlanışı
  1. Patatesler haşlanıp püre haline getirilir.
  2. İçine kaşar peynir rendelenir.
  3. Ufalanmış beyaz peynir katılır.
  4. Maydanoz ilave edilir.
  5. Yumurtalar ve zeytinyağı eklenip iyice karıştırılır.
  6. Yağlanan ve içine galeta unu serpilen tepsiye konulup 180 dereceye ısıtılmış fırında 50 dakika pişirin.
Notlar
  • Tarif Yemek ve Biz grubuna Serap Başak Arslan tarafından gönderilmişti. Onun tarifinde içine sosis de konuluyordu. Benim eşim sosis yemediği için koymadım. Yanına domates sosu yapıyormuş. Ben ketçap ve mayonezi tercih ettim.
  • Ben saat 22:00′a yaklaştığı ve evdekiler beni yemeye karar verdikleri için kızarmasını bekleyemedim.
  • Bir de galiba benim patateslerim çok büyüktü. Yumurta kâfi gelmedi. Servis yaparken dağıldı.



Patates Böreğinden Patates Köftesi

tığım patates böreğinden kalanları nasıl değerlendiririm diye düşünürken çok lezzetli bir deneme yaptım.

Patates Böreğinden Patates Köftesi

Malzemeler
Hazırlanışı
  1. Patates böreğinden ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizde yuvarlayın.
  2. Önce çırpılmış yumurtaya sonra da galeta ununa bulayın.
  3. Kızgın yağda altın sarısı olanan kadar yani 2-3 dakika pişirin.

Patates Böreğinden Patates Köftesi

Notlar
  • Evdeki bayat ekmekleri robotta çekerek galeta unu elde edebilirsiniz. İçine baharatlar katarak lezzetlendirebilirsiniz.
  • İçine istediğiniz sebzeyi ekleyebilirsiniz. , gibi. Ya da , gibi et ürünlerini.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder