25 Temmuz 2012 Çarşamba

patatesli_yumurta

Patatesli yumurta çocukluğuma ait güzel anıları canlandırır her daim. Komşu teyzenin yaptığı patatesli yumurtanın tadı hala damağımdadır. Anneciğim nedense hiç patatesli yumurta yapmazdı bize. Onun tercihi peynirli olandı. Ben patatesi farklı dilimledim bu sefer 2-3 mm olacak şekilde. Akordiyon (Mandolin esasıymış ben akordion demişim) denilen dilimleyiciden faydalandım ki benim favori mutfak aletimdir.

Malzemeler:

2 porsiyon için;

- 1 adet patates

- 1 yumurta

- Tuz, karabiber

- Üzeri için parmesan peyniri, maydonoz

- Zeytinyağı (tavayı yağlamak için)

Yapılışı:

1- Patatesin kabukları soyulur ve ince ince dilimlenir

2- Yumurta, tuz ve karabiberle harmanlanır.

3- Teflon tava zeytinyağıyla yağlanır. Patatesler tavaya dizilir. Arkalı önlü kızarıncaya kadar pişirilir. Çevirme işlemi geniş bir tabak ya da yayvan bir spatulayla yapılmalıdır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder