23 Ocak 2010 Cumartesi

patates musakka

PATATES MUSAKKA

img92/6913/patatesserviscustom2vi6.jpg

(Bulgaristan tarifi )

Bu tarifi bu ayki patates etkinliği (anneminmutfakokusuetkinlik.)için yaptım benim en sevdiğim üç yemekten biridir.sini mantısı ve şekerli balkabağı böreği diğer sevdiğim iki yemekler bu tarifleri de size en kısa zamanda vereceğim hem bu vesile ile bende sevdiğim bu yemekleri yemişi olacağım J Ben kendi fırın tepsinim ölçülerine göre malzemelerin miktarını yazdım ama siz bu ölçülerde değişiklik yapabilirsiniz.

MALZEMELER

Benim fırın tepsimin ölçüsü 34 cm ve ölçüler buna göre verilmiştir.

- 8 orta boy patates

- 2 büyük soğan

- 250 gr kıyma

- yarım su bardağı sıvı yağ ( patatesleri kavurma esnasında yağ oranı az gibi gelirse biraz daha ilave edebilirsiniz veya kıymanız çok yağlı ise yağ oranını azaltabilirsiniz.)

- Domates salçası 2 yemek kaşığı ( ben 3 koydum ama biraz fazla gibi geldi normalde hep 2 koyardım )

- Biber salçası 1 tatlı kaşığı ( ben 2 çeşit biber salçası kullandım ev yapımı ve acılı satın alma ikisinden de yarım tatlı kaşığı kullandım,domates ve biber salçasını da damak zevkinize göre arttırabilirsiniz veya hiç kullanmayabilirsiniz ben normalde hiç biber salçası kullanmazdım)

- Tuz ( ben yarım yemek kaşığı kadar kullandım )

- Karabiber 1 çay kaşığı

- Kırmızı pul biber ( 1 silme çay kaşığı kullandım ama acıyı seven daha çok kullanabilir benim biber salçamda acılıydı o neden az kullandım )

- Nane 1 tatlı kaşığı

- Kekik 1 tatlı kaşığı

- 3 su bardağı su

ÜZERİ İÇİN

- 1-1,5 yemek kaşığı un ( genelde 1 yemek kaşığı kullanırım ama bu kez 1,5 koydum )

- 2 yumurta

- 2 su bardağı yoğurt

- kaşar peyniri rendesi 1 su bardağı ( ben koymadım şart değil )

YAPILIŞI

- Patatesler küçük küçük küp şeklinde doğranır.

- Soğanlar yemeklik şeklinde küçük doğranır.

img236/3811/patateskesimi1winceba5.jpgimg97/8734/patatesmalzemeleriwinceyx8.jpg

- Soğanlar derin bir tencere veya tavada yarım su bardağı sıvı yağ ile rengi pembeleşene kadar kavrulur.

- Kavrulan soğanların içine kıyma da ilave edilir ve biraz daha kavrulur, kıyma tane tane olmalı küçük parçalar şeklinde.

- Kıyma da kavrulduktan sonra küp küp doğradığımız patatesleri de ilave edip kavurmaya devam edin.Patatesler yağı çekip renkleri değişir gibi olduktan sonra içine salçayı ve baharatları da ilave edip birkaç kez karıştırın ki salça eşit miktarda her yana dağılsın ve 3 su bardağı suyumuzu da ilave edip kısık ateşte patatesler suyunu çekene kadar pişirin.

- Patatesleri pişirirken sık sık karıştırın ki dibi tutmasın ve patatesler kesinlikle çok fazla pişmemeli çünkü daha fırında da pişecek çok fazla pişmesi durumunda dağılır ve servis yaparken tane tane olmaz.

- Patatesler ocakta pişerken küçük bir kabın içine 2 su bardağı yoğurdu, 1,5 yemek kaşığı unu ve 2 yumurtayı kırıp pürüssüz bir kıvam olana kadar karıştırın

- Patatesler suyunu çektikten sonra fırın tepsisinin içine karışımı boşaltın ve önceden ısıtılmış fırında 5 dk kadar pişirin.

- Patatesleri fırından çıkartın ve üzerine yapmış olduğumuz yoğurtlu karışımdan her yanına eşit miktarda gelecek şekilde sürün ve üzeri kızarana kadar fırında pişirin.

img141/8669/patatesyogurtwinceif5.jpg

- Üzeri kızardıktan sonra isteğe bağlı fırını kapattıktan sonra kaşar peyniri rendesi de koyabilirsiniz güzel bir tat veriyor ama şart değil.

img335/6022/patatespismiswincemq3.jpg

AFİYET OLSUN

NOT : Ocakta patatesleri pişirmeniz şart değil soğanı,kıymayı,patatesleri kavurup salçayı ve baharatları ilave ettikten sonra patateslerin biraz üzerini geçecek kadar sıcak su ilave edip fırında patatesler pişip suyunu çekene kadar da pişirip üzerine yoğurtlu karışımı sürüp kızarana kadar pişirebilirsiniz.Ocakta pişirmemin nedeni daha çabuk pişiyor olması,zamandan tasarruf sağlamak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder