23 Ocak 2010 Cumartesi

PATATES SEPETİNDE KUZU KEBABI

PATATES SEPETİNDE KUZU KEBABI

Bu ayki etkinliğimizin ev sahipliğini sevgili Evren yapıyor.Ve ben haftalar öncesinden tarifimi yaptığım halde bazı aksiliklerden dolayı geç yayınlıyorum. Bir haftadır kızımın hastalığı nedeniyle hastaneden çıkamadım maalesef. Gündüz işteyim eve dönünce hastaneye koşturuyorum. Belki de teşhis zorluğundan dolayı hergün gitmek zorunda kaldım. Nihayet kendini toparlamaya başladı, ateşi düştü. Sabahlara kadar onun başında bekleyip akşama kadar da işte koşturmak inanılmaz yordu beni. Hiç dinlenemeyecekmişim gibi hissediyordum ama nihayet toparladım. Etkinliğe geç kaldığım için arkadaşlar kusura bakmayın.
MALZEMELER:

  • 200 gram kuzu eti,
  • 1 adet kuru soğan,
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı,
  • 1 diş sarımsak,
  • 1 domates,
  • 2 adet sivri biber,
  • Taze kekik,
  • Karabiber,
  • Tuz
  • Tabi ki patates (sayısını isteğinize göre ayarlayabilirsiniz).

YAPILIŞI:

  1. Öncelikle patateslere sepet görünümü vermemiz gerekiyor. Sağ ve sol tataflarından üçgen şeklinde parçalar kesip kulpunu belirliyor ve iç kısmını da oyarak çıkarıyorsunuz. Suyun içinde bekletiyorsunuz kararmaması için.
  2. Kebabına geçiyoruz şimdi de. Önce soğanları ince ince doğrayıp yağda soteliyorsunuz daha sonra ince doğranmış biberlere de aynı işlemi uyguluyorsunuz.
  3. Küçük doğranmış kuzu etini ekleyip soteliyorsunuz.
  4. Kabuğu soyulup küp şeklinde doğranmış domatesi, minik minik doğranmış sarımsağı, taze kekik ve karabiberi ekleyin. Tuzunu etler pişince ekleyin.
  5. Etler pişince ateşten alın.
  6. Sepet şeklini verdiğiniz patatesleri kurulayıp derin yağda kızartın.
  7. Kebabınızı patateslere doldurup isterseniz bu şekilde isterseniz biraz fırınladıktan sonra servis yapın. Fırınlanınca daha lezzetli oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder