23 Ocak 2010 Cumartesi

kremalı patates

Kremalı Patates

Kolay ve lezzetli bir aperatif.

Kremalı Patates

İçindekiler
Hazırlanışı
  1. Patatesleri soyup cips kalınlığında doğrayın.
  2. Süt, krema, biberiye, karabiber, tuz, rendelenmiş kaşar peynirin yarısını ve doğranmış patatesleri bir kapta iyice karıştırın.
  3. Fırın kabını zeytinyağ ile yağlayıp karışımı boşaltın.
  4. Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında ağzı ilk yarım saat ağzı kapalı olarak daha sonra açık olarak yarım saat daha pişirin.
  5. 1 saatin sonunda kaşar peynirleri ve kırmızı biberi üzerine serpip kızarana kadar pişirin.
Notlar
  • Patatesleri robotunuz var ise uygun dilimleme aparatıyla incecik doğrayabilirsiniz.
  • Biberiyeler yerken ağıza hoş gelmeyebilir. O yüzden ben çaydanlıklar için yapılan küçük delikli topları kullanıyorum. Biberiyeyi içine koyup patateslerin içine karıştırıyorum. Servis yaparken içinden çıkarıyorum.
  • Ben bu defa az krema ve süt kullanmışım. Patatesler hepsini çekmiş.
devletşahtan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder