23 Ocak 2010 Cumartesi

KREMALI PATATES

KREMALI PATATES



Bugünlerde içinde bulunduğum durumlar nedeniyle sayfama yeni bir tarif ekleyemedim. Olur da önümüzdeki günlerde vakit bulamazsam diye Sevgili Evrenbal ın evsahipliği yaptığı patates ye16 etkinliği için aşağıdaki tarifi yayınlamaya karar verdim. Bu tarifi Sofra Dergisinin ilk çıktığı yıllardaki sayılarından birinde görüp yapmıştım. Çok pratik, çok şık ve çok lezzetli bir tarif olduğunu düşünüyorum. Ben servis yaparken fotoğraflamadım ama börek gibi kesebileceğiniz gibi, bir su bardağı yardımıyla yuvarlak dilimler çıkarmanız da mümkün.


Malzemeler :

1 kg patates
1 kutu 200 ml krema (tikveşli tercihim)
1 çay bardağı süt
1 tatlı kaşığı tereyağı
2 diş sarmısak
1 çay kaşığı tuz
1 su bardağı kaşar peyniri rendesi

Yapılışı :

Patatesleri soyduktan sonra oldukça ince (alttan bıçağı görebileceğiniz şekilde) dilimleyin. Tuzlu suya alın. Borcamın yüzeyini tereyağ ile yağlayıp, dövülmüş sarmısakları üzerine ilave edin. Patatesleri yıkayıp kuruladıktan ve azcık tuzladıktan sonra fırın kabına aktarın ve güzelce yerleştirin. Bir kutu kremayı 1 çay bardağı sütle çırpıp, patateslerin üzerine eşit bir şekilde dökün. En üste kaşar peyniri rendesini serpip, 180 derecede önceden ısıtılmış fırına sürüp, üzeri kızarana kadar pişirin. Ve sıcak sıcak servis yapın.

Et ve tavuk yemeklerinin yanına patates kızartması yada püresine bir alternetif oluyor. Denemenizi tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder